You are here

Ważność diagnozy oczekiwań rozwojowych

Przygotowałem i zrealizowałem projekt szkoleniowy, w którym osoby szkolone nie byli świadomi swoich oczekiwań edukacyjnych. Wydało im się, że wybierają się na kurs outdoor. Byli chętni na gry integracyjne i dużo przyjemności. Gdy przyjechali do sali szkoleniowej, wydało się, że szkolenia będą w tradycyjnej formie. Pomysł do opracowania tego artykułu skopiowałem z tego portalu: http://www.hrmapa.pl - Badania Motywacji Pracowników
W tym projekcie uczestniczyli między innymi tacy ludzie:
Krystian – brał udział w projektach doradczych i szkoleniowych, cechuje go umiejętność podejmowania trudnych decyzji, ma 3 latorośli. Zamierza rozwijać swoje kompetencje w obszarze logistyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach zadań outdorowych.
Zosia – właśnie została stypendystką prestiżowego programu dla studentów 5 roku socjologii i komunikacji medialnej, lubi podróże i barokową twórczość holenderskich muzyków, zamierza dowiedzieć się wszystkiego z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej hobby to sprzątanie. Lubi zadania outdorowe w czasie projektu szkoleniowego.
Adrian – kierownik kilkuosobowego wydziału logistyki i zakupów, mieszka w Poznaniu, podjął studia w Warszawie, ma 38 lat. Lubi wyścigi samochodowe i gra na komputerze. Pragnie dowiedzieć się podstaw metodycznych z zakresu zarządzania personelem i komunikacji społecznej.
Krzysztof – ma 54 lata, po rozwodzie, lubi filmy dokumentalne z czasów wojny, konie oraz krótkie wypady w góry. W przyszłym roku jedzie na kilkutygodniową wyprawę w Tatry. Chce mieć spokój. gry menedżerskie to dla niego strata czasu.
Uczestnicy szkolenia okazali się dość od siebie odmienni. Do tego nie zrobiłem badania dążeń rozwojowych. W rezultacie ludzie na szkoleniu byli niezadowoleni. W kolejnym artykule przedstawię praktyczne metody badania potrzeb rozwojowych.
Tyle menedżerskich wniosków.
Redakcja:Krzysztof Opania
Redaktor tego felietonu jest absolwentem kierunku socjologii Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z obszaru kierowania sprzedażą. Posiada licencję Coacha Odnowy Beavioralnej BRP. Mieszka w Gorzowie Wielkopolskim. Od sześciu sezonów uczy i projektuje gry dotykające tematyki innowacyjnego myślenia w branży „public relations”.

TAGI:
Badania płac i benefitów
Zwolnienia w firmach
Strategia personalna w produkcyjnej organizacji
Wieloaspektowe zarządzanie ludźmi
Skuteczny mentoring
Rozwój pracowników
Development Center