You are here

Feedback w symulacjach na szkoleniu

Czym jest informacja zwrotna? Eksperci twierdzą, że jest dostawcą opinii trenera w obszarze kompetencji, działania oraz zawodowej przydatności danego pracownika biorącego udział w projekcie szkoleniowym - i czyni to w bardzo wysublimowany sposób. Oceniany podmiot – człowiek ma dalej dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej pracy i trenera, który obserwuje feedbackowanego. Trener nakłania podlegającego ocenie do większego kroku na drodze doskonalenia. Więcej: Symulacje Szkoleniowe
Niezłym ćwiczeniem na spostrzeżenie, w jaki sposób warto przekazywać feedback, bywa przeanalizowanie, jak się komunikujemy - chodzi o polączenie feedbacku z wzmacnianiem relacji z pracownikami w rozumieniu trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova.

Zdobędziesz pomoc w formułowaniu informacji zwrotnych, gdy organizujesz symulację biznesową.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na kolejne zagadnienia.

- Aktywnie wsłuchujesz się w opinię rozmówcy na temat twojego działania?
- Starannie rozważasz to, o czym jest rozmowa, próbując postrzegać omawiany temat oczami tej właśnie pozycji w tym dialogu?
- Analizujesz dodatnie i złe elementy zmiany czyjegoś zachowania?
- Bez pośpiechu rozmawiasz o tym, co uważasz o feedbacku twojego rozmówcy?
- Wspólnie z napotkanym człowiekiem uzgadniasz kolejne działania?
- Pytasz o poprawę działań, jeśli uznajesz to za konieczne?
- Jesteś wdzięczny za komunikat zwrotny?

Staraj się być całkowicie szczery. Domyślam się, że będzie tak samo dużo odpowiedzi ”nie zgadzam się”, w porównaniu do „tak". Poznając różne stanowiska, łatwo zrozumieć z ważniejszych komplikacji w przyjmowaniu feedbacku.

Inna fundamentalna sprawa: w jaki sposób odbierać niepersonalnie uwagi krytyczne? Poniżej pokazuję dwanaście rad.

Zachowaj zrównoważony rozwój.
Wychwytuj feedback.
Patrz na rozmówcę, który przemawia do ciebie.
Nie poniżaj.
Nie przekonuj nikogo, że rozmówca bywa niesprawiedliwy w ocenach.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio słów.
Nie skręcaj z tematu rozmowy.
Nie próbuj znaleźć złych pobudek.
Pokaż, że zrozumiałeś nawet niewielki dysonans poznawczy.
Grzegorz Tyrmand
Autor tej notatki jest absolwentem kierunku geografii Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z tematyki informatyki. Posiada certyfikat Instruktora Odnowy Beavioralnej SIG. Po studiach osiadł w Gdynii. Od szesnastu sezonów koordynuje warsztaty i projektuje gry dotykające tematyki wystąpień publicznych w branży „FMCG”.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY BLOGA:
Symulacje Interersonalne
Treningi menedżerskie
Gry hybrydowe
Komunikacja międzykulturowa
Gry produkcyjne
Planowanie strategiczne
Wydarzenia team building
Narzędzia Instrukcje dla coachów