You are here

Kultury narodowe a współpraca zespołowa

W tym blogu postanowiłem zaprezentować w jaki sposób narodowość wpływa na aktywność grupową. Dobrze wiemy, że kompetencje kooperacji w grupie bywają wśród pracodawców cenione, indywidualizm to także sprawdzony trik na wybicie się. Menedżerowie wykazujący wysoki standard wrażliwości i empatii, działający niekonformistycznie oraz dążący bez wahania do swoich celów dość sprawnie awansują. Na przykład: Firmowe Wyjazdy
Na wybór, czy organizacja promuje indywidualizm czy pracę w grupie wpływa również kultura państwa, w której naprawdę działa. Thomas Gerl zorganizował ankietę z obszaru kultur organizacyjnych firm będących z szesnastu państw. Można wyczytać z nich, że można obszary kulturowe pogrupować na osiem grup adekwatnie do stopnia, w którym tradycja zarządcza promuje aktywność w grupie.
Dla przykładu organizacje biznesowe z Finlandii, Szwecji oraz Nowej Zelandii wysoko cenią zintegrowanie członków wchodzących w skład grupy zmierzających do skonkretyzowanych zamierzeń przedsiębiorstwa. Dodatkowo preferują płaską jedność koordynowania. Grupy projektowe są kilkuosobowe. Okazuje się, że w austryjackich koncernach większość procesów bywa wysoce sproceduralizowana oraz zaprojektowana, a obszary odpowiedzialności bywają całkowicie podzielone.
Dlatego Niemcy doskonale funkcjonują nawet w ogromnych zbiorowościach ludzi bez elementu stałego kontrolowania ich pracy. Zatrudnieni w koncernach amerykańskich są uczeni, aby być przygotowanym na walkę o miejsce w hierarchii firmy oraz mieć wielką pasję do wykonywanej pracy. W tego typu krajach promuje się skrajny egoizm i entuzjazm.
W następnym artykule o funkcjonowaniu zgranego działu w firmie zaprezentuję role zespołowe oraz ich wpływ na efekty pracy małej zbiorowości ludzkiej.
To tyle naszych przemyśleń.
Redakcja: Grzegorz Domański
I DODATKOWO JAK ZWYKLE GARŚĆ INTERESUJĄCYCH INFORMACJI ODNOŚNIE INTEGRACJI Z POPRZEDNIEGO MIESIĄCA:
- Najczęściej wspomianana w zapytaniach od klientów forma aktywności : scenariusz społeczny
- Najwyżej wycenione w ankietach po warsztacie zadania – komentarze uczestników: nagrywanie filmów i teledysków
- Średnia wielkość grupy zajęciowej: dziesięć osób.
- Preferowane dni tygodnia na incentive: końcówka tygodnia.
- Najczęściej oczekiwania część kraju: Gdańsk

ŹRÓDŁO: Training Projects
Od kilku lat funkcjonujemy w branży imprez firmowych jako Training Projects.