You are here

Kierownicy organizacji nie mają wystarczającej wiedzy, aby harmonogramować

Już parę tygodni nie dzieliłem się z czytelnikami, jakie ostatnio sprzedałem szkolenia. Jest prawdą, iż w miesiącach od września do grudnia czułem się wyjątkowo zaangażowany w sprawy firmy - niewiele umieszczałem na blogu wpisy na temat szkoleń dla menedżerów, które prowadzę. Średnio miałem 7 sesji szkoleniowych na kwartał. Muszę jeszcze dodać, że do tej liczby należy dodać okres w celu zaplanowania sesji szkoleniowej oraz transport do firmy, którą się szkoli.
W zamieszczonym przez mnie dzisiaj niezbyt długim wpisie przedstawię raport na temat projektu szkoleniowego, jakie prowadziłem. Szkolenie było na temacie administrowania przedsięwzięciem. To co było najbardziej zaskakujące, to fakt, że największym zagadnieniem dla kierowników działań projektowych było zrobienie porządnego planu i poprawne zapisywanie swoich dążeń. Po namyśle doszedłem do wniosku, że jest to zbieżne z efektami projektów badawczych, które odnajdziesz na tej witrynie: Dobre Szkolenia Zmiany W Firmie.
Teraz wracając do szkolenia – wydarzenie odbyło się w hotelu zamkowym w Pieninach. Brało w nim udział 16 menedżerów centrali przedsiębiorstwa. Całe przedsięwzięcie było zaplanowane 16 godzin dydaktycznych.
Pierwszego dnia menedżerowie musieli się przedstawić, następnie w niewielkich grupach wykonywali case study dotyczące oceny zasobów w działaniach projektowych. Użyłem do tego klocki Cobi, co spowodowało niecodzienną frajdę oraz duże zaangażowanie.
Efekty studium przypadku podsumowaliśmy sobie na tablicy. Następnie wyświetliłem dokument, który wyszukałem w serwisie wrzuta.pl. Czułem wielki niepokój, w jaki sposób ci kierownicy będą postrzegać pokazany film.
Drugiego dnia przedstawiłem uczestnikom oprogramowanie stworzone w celu administrowania działaniami projektowymi. I właśnie wówczas zauważyłem nagle, iż osoby będące na szkoleniu nie wiedzą jak planować i określać cele. Największą bolączką było – uczestnicy nie odróżniali celu od drogi do efektów i celów. Kolejne godziny zdecydowałem się spędzić na szkoleniu w praktyce trudnej sztuki ustalania harmonogramów.
O BLOGU

Redaktorem powyższego wpisu jest Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z rozwiązywania konfliktów a dodatkowo analityk z tematyki budowania strategii sprzedażowych i handlowych.
W tym serwisie często przeczytasz także na temat:
- badania kompetencji załogi w instytucjach i organizacjach
- testy osobowościowe
- treningi z pracy i komunikacji w zespołach
- eventy motywacyjnych
- kierowanie zasobami ludzkimi