You are here

Szkolenia w firmie

UMOWY / ZAMOWIENIA
1. Zmodyfikowałem OWU tak by miało tylko te punkty których nigdy nikt nie zmienia. Podniosłem je do rangi uchwały zarządu i podpisałem cyfrowo. Dzięki temu teraz wystarczy się na OWU powołać w umowie i nawet niewydrukowane, niepodpisane obowiązuje (a plik jest niemodyfikowalny i obarczony data i godzina podpisu więc nie ma ryzyka iż ktoś powie „podmieniliście plik”). Oczywiście jak ktos chce drukować i podpisywac odręcznie to może.
2. Uproscilem i dodałem do samej umowy /zamówienia kwestie oplat za rezygnacje lub zmiane terminu oraz za nasz nocleg. Macie więc zarówno Wy jak i klient możliwość zmienienia tego(bez grzebania w OWU), ale tez klient i bez czytania OWU widzi te opłaty i nie zapomni o nich.
3. Wy przed wyslaniem Zamowienia lub Umowy tylko wypełniacie dane w tabelce – swoje imie i nazwisko, e-mail, oraz dane o samym szkoleniu np. cena temat. Klient wypelnia jedynie tabelkę na zielono – i odsyla podpisane.
4. Sprobujcie odsylac klientom umowę podpisana cyfrowo - PDF który generuje się tutaj https://www.szkolenia-menedzerskie.pl – już nawet urzędy to często akceptują i nie trzeba drukować.

Temat mejla: FV dla NAZWA, data szkolenia
NAZWA = nazwa lub skrót nazwy klienta – zapisany identycznie jak w harmonogramie, czyli kalendarzu
Jeśli jednak klient ma kilka nazw, albo FV jest na inny podmiot – wpisz te wszystkie nazwy w tresc mejla, by dalo się je wyszukiwac (oczywiście nadal wpisujemy je też w CRM).

Jeśli z klientem była umowa lub zamówienie, a faktura jest zgodna z umową (co do kwoty, tytułu na fakturze czyli tematu szkolenia, daty wystawienia zaraz po szkoleniu, terminu płatności) to wystarczy wyslac w załączeniu umowę (jeśli PDF to nie może to być skan wydruku ani zdjęcie bo to forma z której nie można kopiować ctr+C treści) i napisac w treści maila „proszę o Fv”. Dorota sobie to skopiuje z umowy i nada fakturze tytul „przeprowadzenie szkolenia TEMAT” gdzie temat skopiuje z umowy.

Jeśli coś na FV ma odbiegać od umowy – np. tytul Fv (bp np. dopisujemy jakiś numer zamówienia) albo kwota (bo jest cząstkowa) – to tylko to opisujemy i zalaczamy umowe

Jeśli nie masz umowy (bo np. klient generował swoje własne zamówienie) to wyślij w treści mejla albo w Excelu czy Wordzie
• NIP klienta (nie musisz nazwy i adresu)
• Kwota netto
• Tytuł na fakturze np. „szkolenie z komunikacji”
• Termin płatności (ile dni)
• Do kogo wysłać fakturę lub informację, że wysyłasz sam/a

HARMONOGRAM (bez zmian, jedynie przypomnienie)
1. Wpis terminu szkolenia ma mieć schemat typu RS Mostostal przywództwo i znaczek jeśli usługa jest płatna ($,FV)
2. Kazda odpłatna usługa ma albo $ (jeszcze nie fakturować) albo FV (fakturować po tym szkoleniu)
3. Jeśli używasz ZOOM firmowy dopisz ZOOM
4. ?? oznacza „niepewne”. Po wyklarowaniu sytuacji albo usun pytajniki albo usun caly wpis
5. Spotkania krótkie wpisujemy z przypisaniem im tylko konkretnej godziny a nie całodniowo. Jeśli jednak sa płatne (np. coaching) wpisujemy $ lub FV
6. Dopiski PRIV, URLOP, FRYZJER, KOCHANKA, KOCHANEK - dowolnie

W tym miesiącu wystawianie i weryfikowanie FV zajęło Dorocie 7,5h – z czego połowa to weryfikacja i korekta błędów, szukanie braków. Dążę do tego, by wyciąć z tego ową połowę i przenieść ten czas na działania pozycjonerskie = przychodowe.