Jesteś tutaj

Identyfikowanie potrzeb rozwojowych.

O roli szkoleń chyba nikomu nie trzeba wspominać, mają one ogromne znaczenie i w organizacji firmy i w rozwoju zawodowym pracowników. Lecz nie wszyscy mają świadomość faktu, jak ważne jest dokładne i precyzyjne zidentyfikowanie potrzeb szkolących się, co będzie się przekładać na wybranie najlepszej formy i zakresu szkoleń, a co się z tym wiąże wpływa na ich efektywność i skuteczność.


Spora część właścicieli firm zamierza sobie zawracać tym głowy, decydując się na chociażby Eventy Integracyjne
zupełnie przypadkowo lub ulegając podesłanym reklamom. Podejście takie skutkuje tym, że tego typu szkolenia nie są całkowicie efektywne, zapewne w wielu przypadkach pracownicy na nich skorzystają, ale w pełni się nie wykorzysta ich potencjału i możliwości.


Z tego też powodu przed ostatecznym zatwierdzeniem planu szkoleń powinno się szczegółowo określić, jakie potrzeby będzie miał zespół i poszczególni pracownicy, i dopiero w oparciu o to ostatecznie decydować. Taki etap niekiedy chwilę potrwa i będzie wymagał określonej aktywności, ale jest konieczny do uzyskania określonej efektywności szkoleń, które się realizuje.


W ustalenia takie zarówno zatrudnieni pracownicy, jak również wynajmowani trenerzy, którzy zajmą się zajęciami, tylko wspólna praca tych wszystkich osób pozwoli na znalezienie najlepszego rozwiązania. Ze strony firmy która zamawia szkolenie dla pracowników potrzebny będzie przede wszystkim udział kadry zarządzającej oraz bezpośrednich przełożonych osób, które mają planowane szkolenia.


Bardzo duże znaczenie ma także aktywność na odpowiednim poziomie samych uczestników szkolenia. Muszą oni być całkowicie świadomymi uczestnikami tego procesu, ponieważ to tak naprawdę oni najbardziej będą na tym korzystać. Powinno oni współpracować odpowiednio z osobami, które są odpowiedzialne za przygotowanie diagnozy, co z reguły jest związane ze szczerymi odpowiedziami na pytania, które są stawiane.


Diagnozę tego typu można zrealizować na wiele różnych sposobów, jednak każda z nich będzie się sprowadzać do określenia potrzeb i oczekiwań pracowników i firmy. Jeżeli proces ten zostanie odpowiednio wykonany, to z całą pewnością szkolenia, które się przeprowadzi przyniosą zakładane korzyści.