Jesteś tutaj

Czy warsztaty zamknięte warto polecać?

Ze szkoleń korzysta ostatnimi czasy coraz więcej większych i mniejszych firm, cenią one one szanse, które dają bardzo doświadczeni, wykształceni ludzie w załodze. Także dla członków załogi wysłanie na szkolenie to nie tylko szansa na podniesienie własnych kompetencji zawodowych, ale też pewna nobilitacja i wyróżnienie ze strony zarządu firmy.


Najbardziej popularną formą szkoleń pracowniczych są obecnie i chyba nadal będą szkolenia urządzane w siedzibie przedsiębiorstwa albo w sali oferowanej przez firmę szkoleniową – np. Kursy Trenerskie. Rozwiązanie tego typu ma sporo zalet, w pierwszej kolejności kosztuje najmniej, bo trzeba opłacić tylko koszt samego szkolenia, ale także dla wielu pracowników znacznie wygodniejsze, gdyż nie trzeba nigdzie dalej jechać i tracić czas w wolnym czasie.

Bardzo dużą rolę mają jednak wyjazdowe szkolenia, odbywające się czasami w dalej leżących od siedziby firmy miejscowościach. Szkolenia takie łączą ze sobą najczęściej dwa cele, to znaczy w pierwszej kolejności pozwalają na zdobycie nowych umiejętności przez pracowników, i rzeczywiście taki jest ich główny cel. Jednak ze względu na swój charakter stanowią doskonałą okazję do zabawy, odpoczynku oraz integracji z pozostałymi współpracownikami.

Wielu ludzi uznaje wyjazdy na takie szkolenia jak przyjemny bonus czy nagrodę, z takich też powodów duże znaczenie ma, żeby oprócz funkcji dydaktycznej zapewnić tym co wyjeżdżają odpowiednie rozrywki. Z takich też powodów coraz częściej miejscem wyjazdów szkoleniowych są ekskluzywne hotele w górach, nad morzem czy też w pobliżu atrakcyjnych miejsc.

Sprawy integracji pracowników mają także duże znaczenie dla samych firm, a w praktyce właśnie szkolenia wyjazdowe są idealnym rozwiązaniem. Z jednej strony mogą pozwolić na to, aby pracownicy mogli się wiele nauczyć i zdobyli nową wiedzę, a po drugie przy odpowiedniej organizacji zapewnią niemało okazji żeby poprawić relację w całym zespole.

W praktyce dość istotne jest w czasie planowania, aby w umiejętny sposób pogodzić oba te cele, i przede wszystkim zwrócić uwagę pracownikom, jak wszystko ma wyglądać. Można będzie dzięki temu uniknąć różnych rozczarowań, które będą spowodowane tym, że któryś z pracowników sobie zupełnie inaczej wyobrażał szkolenie, na które właśnie wyjechał.