Jesteś tutaj

Ćwiczenia I Formy interaktywne na warsztatach

Od dawna wiadomo, iż interakcyjna forma uczenia jest efektywniejsza, aniżeli mądrość przelewana w standardowej formie, np. prelekcja. Interaktywne uczestniczenie w kursach pozwala lepiej utrwalić przekaz trenera, ale także porywa szkolone osoby w rozstrzyganie problemów.

Rozgrywki organizowane w czasie warsztatów to bardzo dobre narzędzie w uczeniu dorosłych osób różnych specjalizacji. Z ich powodu edukowane jednostki kształcą się krócej, ale z lepszymi efektami. Warto pamiętać także, że element rozrywki daje szansę na bardziej trwałe zaabsorbowanie bardziej skomplikowanych kwestii. Wypada podkreślić, iż gry używane w czasie szkolenia - np. Wykłady Zarządzanie http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenia_sprzedaz - oraz z dużym entuzjazmem proponowane przez uczących, to nowoczesne techniki rozwijania zdolności uczestników. Ich zaletą jest także to, że pozwalają na utrwalanie zachowań w sytuacjach naśladujących realia pracy w biznesie.

Najczęściej na kursach spotyka się dwa warianty zabaw. Jedne z nich opierają się na pozorowaniu prawdziwych warunków biznesowych. Wówczas da się efektywnie rozwijać jak również sprawdzać kompetencje pracowników, ukazując im realne problemy, które oczekują ich w pracy zawodowej. Inny wariant koncentruje się na abstrakcyjnym kręgu i odnosi się do testowania reakcji uczestników w kontekście rozmaitych ewentualności a także zmian.

Zazwyczaj uczestnicy bardzo pozytywnie reagują na rozgrywki szkoleniowe a nawet nierzadko postrzegają je jako interesującą swego rodzaju frajdę, która niesie w sobie dodatkowo możliwość bezproblemowego przyswojenia wiedzy. Najlepsze gry zawierają w sobie ciekawe fabuły, a z tego powodu intensywnie angażują kursantów jak również obligują ich do współzawodnictwa oraz do postępowania błyskawicznego. Niezależnie od tego, że osoby szkolone włączają się emocjonalnie, dodatkowo świetnie się relaksują a także konsolidują. A to przecież nie jest bez istotności.

Rozgrywki szkoleniowe doskonale przydają się do rozwijania także kompetencji twardych, a także tych związanych z cechami psychofizycznymi, mogą być elementem zgłębiania potrzeb kształceniowych jak również budować więź pomiędzy pracownikami. Bez wątpienia, wybór konkretnej gry powinien być zależny od celu, jaki pragnie się zdobyć w czasie konkretnych zajęć. Z tej przyczyny można skupić się na poprawianiu konkretnych przymiotów uczestników jak również ich kwalifikacji związanych z pracą.