Jesteś tutaj

Umiejętności menedżera odnoszące się do projektów

Kierowanie zespołem projektowym było najczęściej kojarzone z oddelegowaniem przełożonego z liniowych funkcji firmy do zrealizowania nowego i nietypowego projektu dla organizacji. Takie postrzeganie szefa zespołu projektowego opiera się na tym, iż w sumie niedawno menedżerowie stawali się menedżerami zespołów projektowych w sposób dość przypadkowy. Najczęściej na pewien okres dawano im takie zadania.
Specjaliści ds. szkoleń mają wiedzę, że kompetencje niezbędne do prowadzenia działań projektowych nabywa się za pomocą praktyk menedżerskich lub specjalistycznych projektów szkoleniowych. Administratorzy działań projektowych zwykle uczą się zarządzać przedsięwzięciem uczestnicząc w nim aktywnie. Więcej treści przeczytasz na tej stronie: Opinie - Kursy Komunikacja i Współdziałanie.
W tymże wpisie opiszę istotne rodzaje umiejętności szefa przedsięwzięcia. Techniki z administrowania projektem zamykają się poniższych zakresach:
- integracja priorytetów, inaczej całościowe podejście od projektu i uwzględnienie całej listy czynności,
- określanie całego szeregu aktywności, i w rzeczywistości przywodzi na myśl kompetencje delegowania aktywności w projekcie oraz ustalania metod ich wykonania,
- zarządzanie zasobami osób podlegających szefowi projektu, uznawane za istotną kompetencje menedżera przedsięwzięcia,
- organizowanie zakupów, czyli podejmowanie aktywności w sprawach planów zakupowych kolejnych urządzeń i posiadanie dobrego oka do okazji u dostawców,
- zarządzanie zasobami ludzkimi, czyli umiejętności budowania zespołu do projektu oraz sprawowania funkcji szefa swojego zespołu,
- przekazywanie informacji,
- terminowość i metody wykonania czynności w realizowanym przedsięwzięciu,
- zajmowanie się płynnością finansową w przedsięwzięciu,
- ocena ryzyka związanego z kwestią rozpoczęcia działań projektowych.
W powyższych tematach organizowałem w ostatnim czasie bardzo wiele szkoleń. Uczestnicy chcieli nie teoretycznych umiejętności i narzędzi zarządzania. Stałem się wielkim zwolennikiem tego typu zagadnień i jestem przekonany, że każdy szef działu musiałby nauczyć się kierować projektami.
O AUTORACH
Ten dziennik prowadzi grupa doświadczonych fachowców prowadzących treningi dla firm z różnych dziedzin gospodarki.

W tym serwisie wiele dyskutujemy też o:
- audyty kompetencji pracowników w instytucjach i organizacjach
- testy interpersonalne
- kursach z efektywności osobistego
- spotkania motywacyjnych
- zarządzanie kadrami